A mai napon Ioannis Pane fiatal, kortárs, görög zeneszerző és zongorista Alone II című művét linkelem. Pane zeneszerzői munkásságának középpontjában a zongora áll. Az Alone II is zongorára íródott, véleményem szerint ez eddigi legértebb darabja.
EN
Dear Reader,
I share Ioannis Pane's Alone II. Pane is a young, contemporary composer from Greece. The centre of his music is in the piano. The Alone II is also a piano piece.
A mai napon Kosaku Yamada késő romantikus japán zeneszerző F-dúr szimfóniájával foglakozom. Bár japán zeneszerzőről van szó, a mű mégis nagyon európainak hat, ami nem is csoda, hisz ahogy később még kitérek rá Yamada Európában tanult.
Yamada 1886 június 9-én született Tokyoban. Tanulmányait a Tokyo Zeneiskolában kezdte, majd tanulmányi befejeztével a Német Birodalom fővárosába Berlinbe utazott. 1910 és 1913 Berlini Főiskolán tanult komponálást Max Bruch és Karl Leopold Wolf kezei alatt valamint zongorát Carl August Heymann-Rheineck tanítványként
Japánba való visszatérése előtt még két évet Amerikában töltött, ahol New Yorkban egy ideiglenesen szervezett zenekart vezényelt (a New York-i Filharmónikus valamint a New York-i szimfónikus zenekar tagjaiból állt).
Zeneszerzőként nagyjából 1600 művet hagyott hátra, karmesterként rengeteg nyugati zeneszerző művének Japán-beli premierje fűződik a nevéhez.
1965 december 29-én hunyt el Tokyoban.
EN
Dear Reader,
I share Kosaku Yamada's, late Romantic Japanese composer, Symphony in F major. Yamada was a Japanese composer, but his music seems European music. It is not surprising, because he studied in Europe.
Yamada born at 9 June, 1886, in Tokyo. He begun his studies in the Tokyo Music School, then he travelled to Berlin. Where he studied composition and piano in the Berlin collage, his teachers were Max Bruch, Karl Leopold Wolf and Carl August Heymann-Rheineck.
Before he returned Japan, he spent two years in New York, where he conducted a temporarily formed orchestra (from the members of New York Philharmonic and New York Symphonic Orchestra).
He wrote about 1600 pieces and he conducted many European composers premier in Japan.
A mai napon Niels Wilhelm Gade dán romantikus zeneszerző, karmester, hegedűsművész és orgonista opus 43 számú Fantáziadarabját osztom meg, klarinétra és zongorára. Gade korának legjelentősebb muzsikusa volt Dániában, emellett zeneszerzői munkásságával is maradandót alkotott.
EN
Dear Reader,
I share Niels Wilhelm Gade's, Romantic Danish composer, conductor, violinist and organist, Fantasy piece Op. 43. He composed this piece for clarinet and piano. Gade was a prominent musician and composer, in Denmark, of his era.
A mai napon Charles Wakefield Cadman amerikai romantikus zeneszerző Thunderbird szvitjének második tételével foglakozok.
A szerző az indián motívumok hatásra írta a szvitet (sajnos csak ezt a tételt találtam meg YouTube-on, illetve egyáltalán hangzó anyagként, de megtekintve a mű kottáját, a többi tételre is igaz, hogy érzik rajtuk az észek-amerikai indiánok zenéjének hatása). A címét is az észak-amerikai indiánok viharhozó mitikus madaráról kapta.
A szvit tételeinek címe sorban: A faluból, Napkelte előtt, Nuwana szerelmes dala, Éji dal és Farkasdal (Harci tánc). A videón a második tétel szólal meg.
EN
Dear Reader,
Charles Wakefield Cadman was a Romantic American composer. I share the second movement of his Thunderbird suite.
The composer used Indian motifs in this suite (unfortunately I found the second movement only). The title imply the North-American Indians mythical bird.
The suite have five movements, From the Village, Before the Sunrise, Nuwana's Love Song, Night Song and Wolf Song (War Dance). In this video, we can listen the second one.
A mai napon Hugo Emil Alfvén svéd zeneszerző, hegedűművész, karmester és festő egyik művét osztom meg. Alfvén a késő romantika korában élt, művein az impresszionizmus stílusjegyei mutatkoznak.
A művet Emil Sjögren szintén svéd zeneszerző temetésére írta.
EN
Dear Reader,
Hugo Emil Alfvén was a Swedish composer, violinist, conductor and painter. He live in the late Romantic era, but he used impressionist stlye note.
This piece was composed for the funeral of Emil Sjögren.