HU
Kedves Olvasó!
Elérkeztünk az ötödik csellószvithez. Ennek a csellószvitnek az ötödik tétele gavotte.
Mivel ez az ötödik csellószvit, a csellószvitek ötödik tételeiről fogok pár szót írni. Ezek a következők: az első és második csellószvit ötödik tételei menüettek, a harmadik negyedik esetben az ötödik tétel bourée, a jelen ötödik és a következő hatodik csellószvit ötödik tétele pedig gavotte. Most ezeket veszem sorba.
A menüett francia eredetű, régi, udvari tánc, 3/4-es ütemmutatójú, néha negyed auftakt-tal indul. Nemcsak szvitekben hangozhat el, hanem szonáták és szimfóniák állandó tételt. A mannheim-i iskola ugyan a szonáták negyedik tételnek írja elő, de Joseph Haydn óta az utolsó előtti, általában harmadik tételként hangzik el. Rendszerint dal formájú.
A bourée szintén francia eredetű, élénk mozgású tánc. Ütemmutatója 4/4, redszerint két nyolcad felütéssel kezdődik. Stilizált formában igen gyakori a szvitirodalomban.
A gavotte mérsékelt tempójú, kissé ünnepélyes jellegű francia tánc. Ütemmutatója 2/4 vagy alla breve. Mindig fél ütem felütéssel indul.
ENKedves Olvasó!
Elérkeztünk az ötödik csellószvithez. Ennek a csellószvitnek az ötödik tétele gavotte.
Mivel ez az ötödik csellószvit, a csellószvitek ötödik tételeiről fogok pár szót írni. Ezek a következők: az első és második csellószvit ötödik tételei menüettek, a harmadik negyedik esetben az ötödik tétel bourée, a jelen ötödik és a következő hatodik csellószvit ötödik tétele pedig gavotte. Most ezeket veszem sorba.
A menüett francia eredetű, régi, udvari tánc, 3/4-es ütemmutatójú, néha negyed auftakt-tal indul. Nemcsak szvitekben hangozhat el, hanem szonáták és szimfóniák állandó tételt. A mannheim-i iskola ugyan a szonáták negyedik tételnek írja elő, de Joseph Haydn óta az utolsó előtti, általában harmadik tételként hangzik el. Rendszerint dal formájú.
A bourée szintén francia eredetű, élénk mozgású tánc. Ütemmutatója 4/4, redszerint két nyolcad felütéssel kezdődik. Stilizált formában igen gyakori a szvitirodalomban.
A gavotte mérsékelt tempójú, kissé ünnepélyes jellegű francia tánc. Ütemmutatója 2/4 vagy alla breve. Mindig fél ütem felütéssel indul.
Dear Reader,
Here comes the fifth cello suite. The fifth movement of the cello suite is gavotte.
This is the fifth cello suite, thus I write about the fifth movements. In the first and second suites, the fifth movements are minuet, in the third and fourth suites, they are bourée, and in the fifth and sixth suites, the fifth movements are gavotte.
The minuet is an old French dance in 3/4, sometimes it have a quarter note up beat. The minuet is often the fifth movement of the suites, but it is often part of the classic sonatas and symphonies as the third movement. It have often song form.
The bourée also originate from France, and it has a lively motion. It is in 4/4 and it usually have two eight note up beat.
The gavotte have a moderated tempo and it also originate from France. It is in 2/4 or alla breve, with a half bar up beat.
Here comes the fifth cello suite. The fifth movement of the cello suite is gavotte.
This is the fifth cello suite, thus I write about the fifth movements. In the first and second suites, the fifth movements are minuet, in the third and fourth suites, they are bourée, and in the fifth and sixth suites, the fifth movements are gavotte.
The minuet is an old French dance in 3/4, sometimes it have a quarter note up beat. The minuet is often the fifth movement of the suites, but it is often part of the classic sonatas and symphonies as the third movement. It have often song form.
The bourée also originate from France, and it has a lively motion. It is in 4/4 and it usually have two eight note up beat.
The gavotte have a moderated tempo and it also originate from France. It is in 2/4 or alla breve, with a half bar up beat.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése